onsdag 2 juli 2008

Life according to Plura, part 2.

Koppel. Bra eller anus?
Anus om ni frågar mig men ingen verkar bry sig vad jag tycker här. Om jag gör som dom säger blir de glada. Hon blonda, stora, kan bli arg. Igår hoppade jag på Lilla blonda och bet henne lite, bara lite. Lilla skrek men jag fortsatte (låtsades inte höra) då kom Hon och röt åt mig. Då blev jag ledsen. Ska inte göra så mer. Vill inte att de ska vara arga på mig.
Jag har åkt bil flera gånger nu. Det är inte ok. Men jag måste. Hon är bestämd men snäll. Åka bil måste man tydligen ibland.
Jag har varit på stranden. Det var kul. Det flög saker i luften och det var kallt i vattnet. Jag var jätterädd först för vattnet, skällde och hade mig men sen såg jag Hon gå i och tänkte, att om det inte är farligt för henne så ok då. Det fanns mycket att titta på. Jag behövde inte ha koppel för när Hon ropar så kommer jag till henne. Man vet ju inte om man får godis eller om de kanske sticker utan mig så det är bäst att komma.
Jag har varit på fotbollsplanen. Det kom en hund. Den skällde, jättemycket. Hon sa att när jag blir stor så ska jag bita den hunden i svansen. Man får ju inte bitas? Iallafall så blev jag lite ängslig så Hon bar mig en bit, det var tryggt.
Inatt sov jag hela natten, jag var så trött så trött så ni anar inte. Hon sov brevid mig på soffan. Jag frågade flera gånger om hon inte ville ha sällskap men det ville hon inte. Hon är tuff hon, vågar sova själv. Det gör inte jag, ännu. men jag ska. Snart ska jag sova själv här nere medans alla ligger där uppe. Då ska jag vakta huset. Jag vet inte vad det betyder men det blir säkert kul.
Igelkotten kom förbi igår kväll men då stängde dom in mig. Det var dumt tycker jag. Kotten och jag kunde ha lekt.
Jaha, efter ett par dagar här så tycker jag:

voff! min vita nallebjörn, den är så gossig
grr! för att göra rent öronen och gå med koppel

/Plura

Inga kommentarer: