måndag 7 juli 2008

Sommar 2008

Första riktiga semester dagen.
Fast jag har egentligen larvat mig i flera dagar. Började redan i fredags, korkade upp lite vin för nu är det ju semester he he och i lördags drack jag och J's man vin, mer än de andra, för vi har ju semester medans de andra jobbar hi hi så tokiga vi är.
Iallafall så känns det...så där om jag ska vara ärlig.
Regnet pissar ner, barnen har inget att göra och jag har inga miljoner på banken att sysselsätta oss med.
Det är första dagen. Jag ska vara ledig i fem (5!) veckor.

Idag hade Stora tandis 0910 så vi kom upp tidigt. Sen till veterinären och fick 2a vacc sprutan till Plura. Lilla och jag drog till IKEA, helt utan inspiration. Blodgivning efter det (jag är så duktig jaa minsann).

Och nu: eftermiddag. Regnet pissar ner. Plura vill inte gå ut. Barnen gnäller. Maken ska jobba sent.
Det känns så där.

1 kommentar:

Anonym sa...

PENSIONAT? hon brukar ju bo där hon och plura kommer ifrån? (du fattar nog vart jag menar)men nu kan hon inte vara där för det var nåt. Funderar på att göra en Carina Berg faktiskt med håret.