söndag 13 juli 2008

Life according to Plura, part 3.

Nu är det sommar och då åker man till stranden, tydligen.

Här har jag grävt en grop under mattes stol och där låg jag och sov. Så gör man på stranden.

När vi skulle åka hem stod dom här enorma djuren och blockerade vår väg. Jag tänkte skälla lite på dem och gå fram och se om de kunde flytta på sig. Det fick jag inte för matte.


Hunden Vera kom och hälsade på. Hon var snäll men lite tråkig, ville inte leka. eller så kanske hon inte visste hur man gjorde.


Här leker vi att jag är ute och går med Vera och att hon ska lyda mig. Det ville hon inte.


Mitt mellannamn är Båtsman. Nu ska vi åka båt säger matte. Det vet jag inget om.


Det gick bra att åka båt. Vi är tydligen i Trosa skärgård. Jag vilar mig på en klippa med M som sällskap. Det gör man tydligen på sommaren.

Det är vatten överallt och hala klippor. Det blåser lite granna. Jag sover i skugga.
Det här är tydligen sommar.
Hej med er.
/Plura

Inga kommentarer: