torsdag 20 augusti 2009

Dum, dummare, dummast.

Nu ska jag berätta för er exakt hur dum jag är.
Det är inte vetenskapligt bevisat men efter idag tycker jag att jag kan ge ett utlåtande i klass med raketforskning på hög nivå.
Det är en bra dag. Revbenen är snälla och låter mig både jobba vid datorn, hänga tvätt och städa undan i köket.
Plura är hemma med mig och jag bestämmer mig för att dressa om från nattlinne till shorts så han kan få gå på promenad.
Först sätter jag i vänsterbenet i shortsen. Sen ska jag sätta i högerbenet. Jag håller inte i mig mot väggen eller nåt för att hålla i sig är för losers.
Då fastnar jag med foten i shortsen, faller framåt och knäar mig själv i revbenen. Självklart de revben som är brutna.
Just där och då ville jag faktiskt dö en smula.
Plura blev hysterisk eftersom han trodde detvar en ny lek att matte ligger på knä framför honom och grymtar. Grymtar eftersom det gjorde satans ont att andas.
Precis så dum är jag.

Inga kommentarer: