måndag 7 juni 2010

Så var den helgen slut....

Måndag igen, alltid vemodigt efter en bra helg. Solen har stekt hela helgen vilket har gett en försmak av sommaren, alltid lika skönt.

Torsdagen fick Byr stå, jag var på galej med några kollegor.
Fredagen var jag ledig, solen stekte hela dagen så det var ingen idé att göra något mitt på dan utan hästarna ställdes in på eftermiddagen så red vi ut framåt kvällen. Då hade dom fått vila lite och svalkat av sig. Byr var lite halvdan, han hade en lös sko som kanske krånglade till lite. När vi var på hemväg la jag lite distans till dom andra vilket brukar göra Byr väldigt stressad, men idag var han relativt lugn och sista biten skrittade han till och med på lång tygel. Annars brukar han stressa hemåt om vi blir själva så det var ett framsteg!

Lördagen var buzy buzy, Gnesta marknad på dagen och sen hovslagaren på eftermiddagen. Jag tog upp Byr själv i stallet, sista tiden har vi jobbat för lite ensamma så han behöver vara ifrån flocken lite. Han skötte sig jättebra, efter nya skor löslongerade jag honom lite i corallen och han bjöd på fin trav i båda varven. Eftersom han gjorde precis vad jag bad om blev det ett kort pass så fick han gå tillbaka till kompisarna.
På lördagskvällen var vi ute på galej i Gnesta och var inte hemma förrens vid 03:00 vilket resulterade i att jag var supertrött hela söndagen. Byr fick stå hela dagen, passade bra då solen gassade rejält.
Får se till att jobba honom ordentligt nu i veckan istället.

Inga kommentarer: