måndag 16 november 2009

Måndag, Bounty, grått väder...

Jaha joho så var det måndag igen. Det händer inte så värst mycket på den här bloggen, tur för er att det finns andra ROLIGARE bloggar att läsa!
Men för er som ändå vill veta hämtade vi hem en till häst i lördags. Han heter Bounty, är 24 bast, har inga tänder i underkäken (utsparkade ev en hingst) är ganska (jätte) lat, lugn och trygg och älskar när tjejerna pysslar med honom. kort sagt, allt det vi vill ha i en häst som tjejerna ska rida på. Vi har fått nog av nervösa, knäppa hästar som gör som de vill och kastar av folk till höger och vänster. (Läs: Byr)

I fredags jobbade jag hemma och lyckades slita mig från datorn redan vid 1515 tiden vilket betydde att jag för första gången den veckan fick se Byr i dagsljus. Jag red ut med M och O och det gick fantastiskt bra. Vi tränade Byr att gå allra först och det var till att börja med läskigt men han kämpade på och mot slutet var han riktigt tuff. Så kul att se att allt vi gör med honom ger resultat!

På söndagen ledde jag Byr till ridbanan, Lilla red Bounty. Vi kämpade på ridbanan cirka en timme i grådasset och red sedan hem, gick jättebra. Byr verkar gilla Bounty, förhoppningsvis har han en lugnande inverkan på honom.

Som ni ser matchar vi våra husdjur. Plura tror att det är hans pappa.

Inga kommentarer: