torsdag 12 november 2009

Plura säger hej...

Hello dog lovers.
Jag har ganska tråkigt. Varje dag åker jag med husse i hans jobbarbil. Oftast glömmer husse min reflexväst så jag reflexar inte så mycket. Så kommer vi hem och matte säger bara hej sen åker hon igen. Hon kommer tillbaka och luktar häst och jag vet att hon har varit med den där hästen som gör henne så arg och jag undrar och undrar varför jag inte får följa med lika ofta men matte säger bara att hon inte har tid att passa mig för jag bara rymmer vid stallet och att hon måste koncentrera sig på hästen. Jag tycker det är dumt. Hon borde leka oftare med mig istället.
Ibland leker jag med Saga men inte lika ofta som i somras (eller vår eller vad det nu var) och varje gång vi har lekt stängs jag in i hallen för jag blir så smutsig ojojoj då. Lite grinig är jag. Inga långa promenader får man på kvällarna heller för det är så kallt och mörkt. Det enda som är kul just nu är när alla går och lägger sig för då kryper jag upp mellan matte och husse och dom skäller på mig, säger att jag ska ligga på golvet men det struntar jag i. Jag kan ett trick och det är att titta på matte med jääätteledsna ögon då börjar hon nästan gråta och säger att det är klart att jag ska ligga där brevid henne.
Hej då.

Inga kommentarer: