torsdag 20 november 2008

Bollkul.

Jag är en duktig matte. Så duktig att jag noterar att hundarna inte har några leksaker, alla är sönder och kastade, benen är slut och av PET flaskorna återstår molekyler.
Är på Hööks för att köpa presanger åt fina E som fyller 7 år och hittar trasknutar med 2 tennisbollar på, jättekul, bara 19 spänn styck.
Imorse, efter att maken tagit skrikande Mellan till skolan, efter att jag vrålat helvete till Mellan som sparkar, skriker och kastar omkring sig, när jag satt mig vid datorn, ont i halsen, ont i bröstet, segt slem som envist pockar, hosta hosta men det gör så ont, ja då leker hundarna, länge i vardagsrummet.
Så mysigt tänker jag, vad kul de har med leksakerna.
Efter en stund går jag dit och bollarna, bollarna är molekyler. Över hela golvet. Plura skrattar, faktiskt.
Jag hämtar dammsugaren. Lasse flyr, han tar alltid dammsugaren personligt, tror att jag jagar honom.
Det var den morgonen det.

Inga kommentarer: