lördag 15 november 2008

Veni, vidi, vici.

En era är slut på det ena storbolaget och en ny tar sin form.
I veckan var jag på interjuv och en timme senare erbjuds jag jobbet. Det är inte många interjuver man går ut ifrån och känner lycka i magen men så var det nu och där stod jag på ICA och höll i en fläskfilé och undrade om jag verkligen skulle, på en torsdag och får ett samtal som resulterar i att jag ringer maken och ber han öppna en flaska rött, det blev fläskfilé och färska champinjoner, massa vitlök och grädde och parmesan ost.
Ibland går det som man vill och jävlar vad jag ville och jävlar vad jag fick det här jobbet.

Ikväll checkar jag och M in på hotell, delar en flaska bubbel, svirar upp oss till tänderna och går på återföreningsfest med gamla klasskompisar från högstadiet.
Imorgon äter vi en långsam frukost och fnittrar sådär som vi gjorde efter kvällar på fritidsgården 1987 och rostade smörgåsar med honung på.

Just nu ler livet och jag gapskrattar tillbaka för ingen vet när man får ha kul nästa gång.
Ha en bra lördag hörrni.

Inga kommentarer: