måndag 1 september 2008

Min lilla värld

Min värld är ofattbart liten och så tänker jag behålla den.
Jag läser DN på morgonen, Aftonbladet på helgerna, that´s it. Jag skiter högaktningsfullt i Rapport och TV4 nyheterna. Jag skummar inte nätet för att hitta nya bloggförmrågor utan håller mig till mina gamla förtrogna.
En gång i veckan går jag in på lokaltidningens hemsida för att se vem som har fått barn. Det var länge sedan någon jag kände visade upp sina trynen. Men iallafall.
Jag lyssnar inte på topplistor eller jagar film ettor, jag läser inga modetidningar, de ger mig klåda. Analklåda närmare bestämt.
Jag har liksom stängt av. För det är så otroligt ointressant, egentligen.
Allt jag vet kretsar kring min familj, allt som händer, händer här.
Ni kan inte ana hur skönt det är. Här ligger jag på topp, jag är först.

I lördags var jag på en s.k. fest med en massa okänt folk och det var astråkigt. Jag säger fest eftersom kriterierna för fest inte hölls. Mer om det nån annan gång. Det enda som var roligt var att umgås med svärisarna, det är alltid kul, faktiskt.

Inga kommentarer: