måndag 8 september 2008

Sucker

Dagens/veckans/månadens sucker, det är jag det.
Jamenvisst att jag trillade dit. Jamenvisst att det var som att jag aldrig hade slutat. Jamenvisst att det är sjukt gott.
Att röka.
Det finns ingen ursäkt, ingen tröst ingen fundering alls, jag bara började igen. Och som jag röker! Som om jag måste ta igen de futtiga månaderna jag missat.
Fy fan.
Vi har alla något vi vill sluta med. Men just nu vill jag inte. Jag är den största loosern i sammanhanget, det vet jag. Ändå struntar jag i det och bolmar på. Som om det inte fanns en morgondag.
Ja ja, tänker jag. Imorgon är en ny dag.
Det var trevligt så länge det varade. Tror jag. Eller? Jag var ingen glad icke rökare. Mitt liv fick inte någon ny mening. Jag kände inte dofter jag aldrig känt, jag smakade inte smaker jag aldrig smakat. Life goes on, så och nu.
Om mitt öde är att vara en sucker, en slav under nikotinet, so be it. Jag har iallafall en uppgift. Eller nåt.

Inga kommentarer: