lördag 18 oktober 2008

Katrin fick sparken.

Jag är faktiskt lite förvånad.
Ingen chef på TV4 kan ha undgått hur Katrin är, samtliga har säkert följt henne i flera år och kan hennes jargong, vet hennes inställning till vad som är ironi och humor. Jag försvarar inte Katrins uttalanden, många gånger uttrycker hon åsikter som jag inte stöder (fast vet jag att de verkligen är ärliga eller försöker hon bara provocera? vad vet jag) men ändå. ÄNDÅ! Vad trodde de Katrin skulle göra? Just det, de VISSTE att hon skulle provocera, de visste att hon var en loose canon som kan brisera snabbare än en tonårspojke i sängen med en bystig blondin. Och det var ju det de ville ha, provokation. Provokation föder uppmärksamhet, uppmärksamhet säljer i Sverige.
Jag ger mig fan på att de satte Katrin där de satte henne, bara för att de visste att hon om någon skulle våga vara ärligt brutal, hon skulle säga det massorna tycker men inte VÅGAR säga.
Sen brann det till och massorna, massorna som verkligen tror att deras åsikter betyder något, gormade och spottade och svor, då tar de bort henne.
Det är så sjukt fegt att jag saknar ord.

Det är alldeles för många i Sverige idag som tar sig själva så allvarligt att de gråter när de skiter bara för att de förlorar en del av sig själva.
Sverige måste vara ett av de mest hycklande länder som finns, vi anammar och puschar för att befolkningen ska våga säga sin åsikt och stå för vad de tycker men när det verkligen händer, då slår vi ner dem skoningslöst.
Och förhelvete, alla idol deltagare, slappna av! Tror ni verkligen att ni betyder så mycket att man inte får skoja med er? När tappade ni humorn och klev in i jag-är-så-viktig-att-världen-stannar-när-jag-fiser?

Det rätta hade varit att helt enkelt rycka på axlarna och kontra med ja Katrin tycker si och så men det gör inte vi, hennes uttalanden får stå för henne och sen fortsatt.
Tror ni att big chef på TV4 verkligen plitar ned det alla anställda på TV4 ska tycka/tänka/anse/känna? Eller tror ni att alla är individualister som har egna åsikter och faktiskt, ibland, inte alls tycker som TV4?
Skärp er.

Jag tycker synd om Katrin av den enkla anledningen att hon fick ta hundhuvudet för fega chefer på TV4. Katrin verkar vara en skärpt, driven och faktiskt jävligt kul tjej som ibland pratar innan hon tänker och ärligt, vem fan gör inte det ibland? Heja Katrin! Härligt med folk som inte bara finner sig i att fösas ihop med kossorna utan bryter sig ut och traskar sin egen stig. I högklackat förstås.

Inga kommentarer: