fredag 28 december 2007

Fredag

Å hej å hå. Inget att titta på.
Maken är hos bästisen med andra bästisar och spelar playstation, biljard och poker och dricker drinkar och öl och whiskey och har det allmänt gött.
Jag och barnen delar middag med en av mina bästisar o hennes 2 ljyvliga ungar och vi segar oss framför soffan, barnen leker affär på övervåningen men det finns inget, INGET att titta på denna fredagskväll, fy fan vad segt.
Pyramiden med Wallander, amen hallå, jag tittar aldrig på filmer efter deckarböcker, astråkigt, ingen lyckas fånga något ur boken.

Så går väninnan hem och jag kastar de elaka små dvärgarna i säng, för ja, det är inte små lyckliga jullovslediga barn jag har hemma utan satans terrorister som bara skriker, gnäller och slår varandra.
Idag tvingade jag ut dem i skogen för en timmes promenad, de stackarna har ju inte varit ute knappt, vad fasiken ska de göra ute? Cykla? I december?
De gnällde men fick små rosor på kinderna och sprang av sig lite tristess så vi var alla nöjda.

På nätterna kan jag inte sova, har ont i ryggen av vår värdelösa säng och vaknar alltid med njuront och inatt dessutom med en bultande finne, ett bultande finger eftersom att jag hade slitit bort den lilla flärpen ni vet, dessutom hade jag fått mens och fyyy, vad synd det var om mig klockan 0347.
Så jag vaknar aldrig med ett leende och det vet speciellt Mellan så hon lägger i högsta växeln från start och sen krigar vi dagen lång men snart är jullovet slut och då blir vi ledsna så ja, vi borde njuta över att vara lediga men njuta ingår inte i en ADHD's vardag, inte mysa, inte slappa, inte ta det lugnt.
De har en egen ordbok/livsstil som de följer och efter varje ord/syssla står det LÄGG I HÖGSTA VÄXELN/SLÅ PÅ TURBOFART.

Jag läser flera böcker, kan inte finna ro i en, läser "Bokhandlaren i Kabul", "Horsemanship", "Vänaste land" och har nog dragit igenom 3-4 till denna decembermånad men ingen fastnar så där som vissa gör så nu väntar jag på någon riktig bra/gripande/spännande, ge mig tips.

Inga kommentarer: