fredag 7 december 2007

SuperSugigMamma

Man kan vara en bra mamma som har koll på tider eller en sunk mamma som helt missar att BUP med Mellan skullevara 13:00 igår, inte 14:00 som jag och Mellan var inställda på.

Vilket resulterar i att de ringer 13:10 och undrar var vi är, igår var ju dessutom det STORA besöket med den andra familjen som också har en tjej i samma ålder som nu ska utredas för ADHD, tjejerna har skickat brev till varandra i veckan med kort på sig själva och mellan var så SPÄND inför mötet, det skulle bli så kuuul och så blev det tokhysteri, jag ringde till fröken och bad henne KASTA ut mellan så hämtade jag upp henne, typ, slängde upp bildörren i farten och hivade in henne. Vi landade på BUP 40 min försenade men alla väntade och tjejerna bara klickade på en gång och det var ett mycket bra möte med många igenkännande nickar när vi beskrev vår vardag och de beskrev deras vardag (och nätter! deras tjej sover inte, tack gode gud för att vår gör det).
Så det ordnade sig. Till slut. Men inte var det för att jag var en bra mamma nä, Mellan tog det med ro."Stressa inte mamma, vi kommer inte fortare fram utan vi får bara ont i magen" säger hon när jag svär vid ett rödljus.

Mellan ville sedan klippa sig och klippte av ALLT! Ååååh, hon är så snygg vår mellan!




Inga kommentarer: