söndag 23 december 2007

Ha ha.

Jag skrattar lite när jag läser Skugges blogg. Hon kämpar sååå för att inte få kräksjuka, städar och skurar, tar mediciner, steriliserar och decifincerar (ja ja, stavningen) och ändå, he he, ändå ligger de där varje år, däckade intill dödens rand.

Vi har inte haft kräksjuka på flera år. Barnen tvättar bara händerna efter toalett besök om jag påminner dem vilket jag oftast glömmer. Jag städar toan ibland, om jag orkar. Jag tar på sätena i tunnelbanan och på pendeltågen, vi vistas i ohälsosamma miljöer såsom stormarknader och fritids och skola. På semestern äter vi glass och får is i drinkarna, äter sallader och röror och annat skit som man inte borde.
Och vi blir inte sjuka!!???

Vi välkomnar bacillerna, låter dem leva med oss. Så låter de oss vara.
Nånstans gör vi rätt och hon gör fel.

Inga kommentarer: