söndag 23 december 2007

Julklapp.

Jag behöver ingen julklapp. Jag har fått den bästa nånsin, för 13 år sedan.
Den 21 december 1994 föddes stora, sonen. Vi lämnade BB på julafton det året, jag hade sytt typ överallt och mjölken sprutade och jag hade så jävla ont men det spelade ingen roll för han hade landat och jag var tokkär i sonen, trots att han kaskadspydde upp all mjölk, hela tiden. Och sen lossnade alla stygnen i snippan och jag fick sy om 3 gånger men iallafall, det var den vackraste, bästa julklappen nånsin.

I år fyllde han 13. Jag tänkte hela tiden på hur vacker han är och hur stolt jag är över honom men jag sa det inte. Han är inte så mottaglig för det just nu. Han vill inte veta hur jag kände det när han väl kom ut efter klipp och sugklocka och allt annat skit, hur jag låg vaken hela den första natten och bara tittade på honom, detta under som jag hade fått.

Men jag ska säga det, nån dag när han vill höra.

Inga kommentarer: