torsdag 2 april 2009

Dagens dagens.

Hellu musiclovers.
Inte för att jag har nåt att tillföra, lyssnar nästan ingenting på musik just nu, blir det nåt så blir det gammalt. Orkar helt enkelt inte uppdatera mig eller hänga med, börjar kanske bli för gammal. NOT!
Anyway så togs det en lite bloggpaus igår. Gick hem tidigt från jobbet på tisdagen med illamående utan dess like, åkte hem och kröp ner i sängen men stormen avtog utan kaskadkräkningar. Höll mig dock hemma igår, småjobbade, gosade med Plura och njöt av solskenet. Kände inte att jag hade nåt att tillföra bloggen så jag avstod.
Kan avstå rätt mycket nu om jag bara fick njuta av solen. Föreslog till maken att han kunde ta ut dubbel lön så kunde jag gå hemma hela dagarna. Det vore mysigt. Har faktiskt ingen lust alls att jobba, hemskt jag vet, när det finns arbetslöshet en masse där ute och tro mig, jag skulle gladeligen ge mitt jobb till någon som vill ha det men då får jag inte ihop det ekonomiskt. Så ego är jag.

Torsdag idag, följs som alltid av fredag och hejsan, där kommer lördagen. INGET inbokat i helgen så nu tar vi itu med boden på tomten. Imorse skulle jag in och hitta Lillas ridstövlar (ridlektioner sätter igång idag) men icke! DET GICK INTE ATT GÅ IN ENS!!! Jag ska försöka ta bilder på kaoset så får ni se hur hemskt vi har det.
Förhoppningsvis klämmer vi in kära Nilssons med middagar hela helgen, så blir det så mysigt så. Fick förresten höra av J att en kollega till henne hade uttryckt att hon tyckte det var konstigt att vi umgicks så mycket som vi gör, hela familjerna.
Konstigt? Jag förstår ingenting och bryr mig inte heller. Jag tror många skulle byta med oss och ha såna klippor till vänner. Konstigt för mig är såna som är pretantiösa i sitt umgänge och stänger dörrarna till omvärlden. Vi har sjukt kul ihop och delar allt UTOM SÄNG med varandra och kanske är det där det klickar för folk, de kan inte fatta att 4 vuxna kan vara så bra vänner utan tjafs och konstigheter. Enough said.

Inga kommentarer: