torsdag 16 april 2009

Shit happens.

Jag tror ju på att allt har en mening, att det finns en betydelse i varför saker händer och att universum ibland ger oss små hintar om vad som komma skall.

För några år sedan jobbade jag på XXXX och hade en chef som hette XXXXX som jag och många fler, hamnade i klinch med. Slutresultatet blev att jag var sjukskriven ett halvår och att chefen ifråga fick gå från sin tjänst och sedan, även lämna företaget.
Jag har alltid haft en magkänsla att chefen inte var så nöjd (milt sagt) över det som skedde då och hur jag agerade. Vi fick ju ibland höra på omvägar att chefen ifråga var mycket arg, hämndlysten och kände sig orättvist behandlad och sånt är ju aldrig bra. Någonstans har jag alltid trott att våra vägar kommer att korsas.

När jag började på det här nya jobbet, upptäckte jag efter ett tag att XXX sitter i styrelsen till en av våra största konkurrenter.
Hint från universum.
Inatt drömde jag väldigt tydligt om chefen XXX. Det var ingen trevlig dröm.
Hint från universum.
Idag kom det en bok till min nya chef på posten, en bok med deltagare i en viss styrelse eller vad man ska säga, sjuk som jag är, tittar jag efter hennes namn och javisst är hon med där.
Hint från universum.

Nåt kommer att hända, sanna mina ord.

Inga kommentarer: