måndag 20 april 2009

Thor hittad.

De har nu hittat lilla Thor, i Guatemala (av alla skitiga helveteshål på jorden).
Men UD hjälper inte till på något sätt, as usual.
Läs mer och engagera er här. Under Blog finns de senaste uppdateringarna.

Ni som såg Kalla Fakta igår angående fallet med Alicia vet ju hur effektiva UD är.
Vad är UD om inte hjälp för svenskar som befinner sig utomlands?
Om jag reser på semester och mitt barn blir bortrövat, vem hjälper mig då om inte mitt lands UD?
Är man som svensk förälder bättre rustad att lösa allt själv om barnet kidnappas ie tt annat land?
UD uttalade sig igår i fallet Alicia, att UD finansieras svenska skattepengar, de kan man inte slösa med hur som helst. Detta i samband med att Alicias mamma bad om hjälp för att kuna stanna i Kambodja i ytterligare 3 dagar (efter att Alicia varit försvunnen i vadå, 1½ år?) Nu vägrade UD hjälpa till med det utan hon fick åka hem och sen dröjde det ytterligare 3 månader innan mamman kunde agera igen.

Jag blir så fruktansvärt arg. Mina skattepengar SKA hjälpa till med just sånt här, vad är det dom inte fattar?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fler kvinnor än män kidnappar sina barn i vårdnadstvister.
Ändå är det nästan bara kvinnor som ses som offer i media.

Vanliga mamman sa...

Jag vet inte vad jag ska svara på det alls. Är det kvinnornas fel hur media framställer dem? Och, oavsett vem, är inte den som blir utsatt - ett offer? Varför gör man det till en könsfråga? Men du har alltså mer medkänsla för en man som drabbas än en kvinna? Intressant.