fredag 17 april 2009

Torsdagskväll.

Lilla har börjat med ridningen igen och det är så mysigt så. Dock är det lite stressigt de dagar det ska ridas, de börjar 17:00 men som tur är har jag J som kan plocka upp Lilla eftersom hennes 2 tjejer även rider där. Oftast sadlar de på några extra hästar så jag och J kan hänga på om vi vill, igår hann jag inte vilket grämer mig eftersom de red ut, vilket alltid är ljuvligt!
Jag och Plura åktte dit och väntade på dem, strosade runt lite vid stallet och så knallade vi fram till en hingst som stod i en egen hage. När jag står där och småpratar med hingsten tjuter Plura till och kastar sig iväg från mig. Naturligtvis hade han satt nosen mot elstängslet, pucko hund. Han vart rejält luvad och ledsen, ville inte alls vara kvar så han fick sitta i bakluckan resten av tiden. Förhoppningsvis lär han sig någon gång...

Ja det var den torsdagskvällen det.

Inga kommentarer: