onsdag 15 april 2009

Detta har hänt.

Tiden går så snabbt och jag hinner inte med, eller jo, det gör jag ju visst, är effektiv som attans med jobbet och hemma rullar allt på i turbofart men här hinner jag knappt skriva. Lite trist, har så mycket som jag vill skriva men sätter mig inte ner.
Nu är påsken förbi, ledigheten var ljuvlig med sol varenda dag. Inte så många sovmorgnar men vad gör det när man har roligheter inplanerade.
Långfredagen var lång som den brukar vara, vi grillade med Nilssons, alltid lika trevligt.
Lördagen startade tidigt, jag och J begav oss till Lilla Stockholm utställnigen i Kista. Saga ställdes inte ut, vi var där och tittade, rekade lokalen inför söndagen så att säga. Det var kul att titta på Grand Danois, Sagas uppfödare vann det mesta som väntat. På eftermiddagen var det trimning av Plura på schemat, tog sin lilla tid i värmen men han var tålmodig och som alltid när J sätter igång med saxen blev han sååå snygg.
På kvällen var vi till mina föräldrar och åt lite påskmat, strax innan åtta begav vi oss hem till oss, mumsade räkor och tittade på Robinson som i denna omgång slår rekord i gnällande.

Söndagen var det tidig uppgång igen, nu med maken och Lilla och Mellan. Plura var nybadad och fin och som vanligt blev han alldeles tossig när vi väl kom dit. Har svårt att få honom att fokusera, han bryr sig inte om mig alls utan ska bara gå med nosen i golvet eller i baken på andra trevliga hundar. Några timmars väntan innan vår tur i ringen, tråkigt nog var han den enda i sin klass, jag hade hoppats på lite mer konkurrens.
Väl inne i ringen kände jag mig fokuserad i ca 2 sekunder sen tappar jag allt, Plura blir lite frågande när han känner min nervositet, jag tänkte inte igenom vad jag gjorde och det blev lite pannkaka. Jag har sagt det tidigare och säger det igen, Plura skulle komma mer till sin rätt om någon annan än jag ställde honom i ringen.
Dock var det en bra, trevlig domare som visserligen tog fram mätstickan men han instruerade hur vi skulle göra så att Plura inte skyggade för den. Fick aldrig höra hur högt han mätte honom men det slutade med en 1:a i kvalité och HP (Hederspris). Inget cert så han gick inte vidare i tävlingen. Kritiken var bra med helt riktiga bedömningar så i det stora hela är jag nöjd.

Luften går ur mig när tävlingen är över. Vi behöver träna träna träna för att få in mer styrka i ringen, om jag är stark så blir Plura det också och visar hela sig. Jag vet ju det, varför ska det vara så svårt??

Nilssons äldsta fyllde år i söndags så på eftermiddagen var det smörgåstårta och annat gott hos dem, så trevligt så, de har så trevlig släkt som man kan sitta och prata och skratta med i timmar. När alla andra gått däckade vi i deras soffa och tittade på Patrick 1,5 som faktiskt var riktigt bra. Sen var det ju såklart Wipeout som vi inte missar, hysteriskt kul.

Så blev det måndag och den var lugn, maken och jag röjde hemma och städade lite extra, tvättade ett par maskiner, alltid skönt när vardagen är tillbaka. Vid ett begav vi oss till svärföräldrarna som bjöd på smaskig påsklunch och fika ute i trädgården. Vi mös i solen, tjejerna krattade och gjorde fint.

Sen var påsken slut. Amen.

Inga kommentarer: