måndag 12 maj 2008

Här borde det vara en rubrik...

Det är egentligen härligt när tvätthögarna växer och diskbänken inte blir städad för då har man alltså varit någon annanstans. Den här helgen var vi uuuute, vi åt ute, vi badade, vi solade och vi njöt. Det kan inte bli bättre än så. Jag har inte ens saknat att inte rida för det har varit för varmt. Älska värme. Hela min kropp är mjuk och skön och just nu är det gött att leva.

Annars då?
Jo Linda Skugge ska sluta skriva krönikor i Expressen och bekänner att allt var skruvat och twistat. Jag är inte förvånad. Lite nöjd faktiskt. Har aldrig kunnat förstå hur en männiksa kan vara så låst i sina åsikter och nu visar det sig ju att hon inte är det. Hon säger att hon har skrivit det som har begärts, för pengarnas skull och det är ju lite kul, att vi har köpt den bild av henne som hon har sålt. Vi är så lättköpta att det inte är sant. Vi Svenskar köper allt som står i tidningarna, vi funderar aldrig på om det är sant.

Förutom det har jag inte läst så mycket nyheter. Jag har fullt sjå med att hålla mig a´jour med min egen familj. Stora har varit hos pappa i helgen och igår ringde han hem och ville åka till Stockholm med en kompis och jag som nyss har läst ut den rekorderliga Lita på din tonåring sa ja, utan tjat och regler och han visade, VISADE att det går att lita på honom och jag är så nöjd. Plus i kanten till mig.
Ok, veckans måsten: bilen på verkstad idag, Stora till frissan, svärmor fyller år, jag har ridlektion, tjejerna har fotbollsträning, Mellan har piano, tjejerna har skolans dag, Lilla har ridlektion, maken har träningar, jag ska börja springa, Stora ska på heldagsutflykt, tjejerna ska på vandring med matsäck.
Och så ska jag jobba också.
En vanlig vecka med andra ord.

Inga kommentarer: