lördag 10 maj 2008

Halleluja

Vi har varit hela dagen på stranden med barnen och en kompis till barnen och pastasallad med tonfisk och pastasallad med köttbullar, Stora äter ICKE tonfisk. En liten engångsgrill och korv med bröd slank med, fotboll, racket med liten boll och frisbee. Kortlek, Svarte Petter och Löjliga familjen. Nya Hennes tidningen, boken Lita på din tonåring och makens kämpande med sista boken av Stig Larsson. Såja. Just det, handdukar och solstolar. Lätt som en plätt. Smörj med 30 i fejjan och 4 på kroppen. Ljuvligt. Vi kom vid 1030 och åkte hem vid 1530 så jävla NAJS! Nu njuter jag, nu är jag i mitt esse. Men jag badade ICKE, är ni tokiga, det är ju inte mer än 8 grader i vattnet.
Nu stöper barnen ljus (på allvar!), jag och mannen i mitt liv ska vara riktigt svenniga idag och grilla flintastek, hujeda mig, magen kommer vråla i uppror men det kan det vara värt.
Fy fasiken vad jag älskar soliga, lediga dagar.

Inga kommentarer: