torsdag 8 oktober 2009

Another rainforrest down the drain.

Man kan tro att eftersom jag jobbar som sekreterare och en viktig del i mitt jobb är att vara organiserad och strukturerad, ja då kan man tro att jag är det hemma också.
Men tji vad jag luras.
Idag jobbar jag hemma och för att överhuvudtaget kunna ställa min laptop på skrivbordet i vår datavrå, var jag tvungen att lasta ut 1 års pappersarbete! Ett år! Ingen vill göra detta men nu blir det gjort.
Medans jag gör detta funderar jag på en alldeles snillerik uppfinning.
Tänk om man hade en databas tillgänglig på webben. Varje gång man fick ett papper av nåt slag scannade man in det och kastade det. Maskinen läste av vad det var för papper, typ räkning, då betalas den eller försäkringspapper, då arkiveras den.
Fiffigt va?
Ja sånt funderar jag på denna torsdag.

Inga kommentarer: