onsdag 7 oktober 2009

Stora, Byr och Desperate Housewifes

Igår var en sån dag där man överlåter Mellan och Lilla till J, struntar i att laga middag utan åker hem och drar på sig stallkläderna.
Med lugn röst meddelade jag Stora att det inte skulle bli någon middag och att jag skulle till stallet. Jag orkade inte mer än så.
Jag orkade inte ta tag i situationen och reda upp all skit som vi utväxlade i sms-konversationer under dagen. Maken har varit borta i 3 dagar igen och jag känner mig så jävla svag när han inte är hemma. Det känns som om jag ska brisera, explodera närsom helst och är det nåt vi intebehöver är det just det, thankyouverymuch.

Så J lagade mat åt tjejerna och jag tog upp Byr och red ut.
Sanning med modifikation det där. Turen handlade mest om att hålla sig kvar på Byrs rygg eftersom han igår var vettskrämd över
att rida ut utan andra hästpolare
att det blåste och träden i skogen gungade
att en liten gren kom på hans rumpa när vi gick igenom ett buskage
att soptunnor är läskiga och brevlådor ännu läskigare
bla bla bla.
Så jag höll i mig för kung och fosterland och försökte dessutom vara barsk och bestämd men innerst inne var jag fanimig skiträdd, och förbannad. Så klart att han kände det.
Jag höll mig kvar (även om det hängde på f***håret ett par gånger) och det är en seger eftersom han var rädd och jag på dåligt humör så det kunde ha gått illa.
Ställde honom i boxen efteråt, så han fick tänka över allt lite, messade en av stalltjejerna att hon kunde ta ed honom ner i hagen när de var klara med sin ridning.
Så hem och ta hand om allt som måste tas om hand (inte Stora, hans dörr var stängd och lavan i mig pyrde fortfarande, blir inga bra diskussioner då) såsom tvätt, tvätt, tvätt och disk såklart och sen var det dags för Desperate Hosewifes.

Slänger iväg ett sms till stalltjejen för att höra om de tog ner Byr och hon hade inte fått mitt första meddelande så mitt i DHW fick jag kränga på mig kläderna och ge mig ner till stallet där inga lampor finns och det var stoooorm igår kväll.
Jag överlevde det med. Det man inte dör av, gör en starkare.

Idag sms:ade jag Stora.
Hoppas du fåren fin dag. Hatar när vi tjafsar. Kul att du och ****** har kontakt igen (en kompis som han gillade men blev osams med). Kram.

Det var min starter, min förrätt. Så tar vi varmrätten någon annan dag.

Inga kommentarer: