tisdag 27 oktober 2009

Till S från S.

Vet du en sak, jag har ett liv.
Jag har 1000 saker att fundera på som ligger högre på viktighetsskalan än vad jag ska ha för färg på min tröja när jag handlar på ICA. Spelar ju ändå ingen roll för ingen vill veta var jag har köpt min tröja.
Ändå försöker jag klämma in omtanke, hänsyn och medmänsklighet i min vardag. Trots att jag har 6 andra levande varelser som kräver något av mig varje dag.
Jag är 37 år. Man kan säga att jag har lärt mig en del saker under alla de här åren.
En av sakerna jag har lärt mig, men som jag tydligen har glömt litegranna, är att man inte ska slösa av sina goda egenskaper på någon som
- inte vill ha dem
- inte vill inse att jag gör det av omtanke
- inte kan vara ödmjuk nog att ta till vara på dom

För när jag slösar på en person, blir det mindre till någon av dom 6 levande varelserna jag nämnde ovan. Och så kan vi inte ha det.
Så jag lägger ner, definitivt. Önskar dig allt gott i världen och kommer även råda alla andra att göra likadant. För oavsett hur unika och värdefulla vi alla är, är någon annan aldrig mer värd än dig själv. Och det gäller mig med.

Inga kommentarer: