fredag 16 oktober 2009

Underbart

Underbart att det är fredag hörrni!
Det är fredag på hela kontoret, jag spelar till och med musik på datorn, just nu Cheryl Lynn - Got to be real. Varför? Därför att jag älskar disco! Ni får leta upp den på youtube och digga för er själva.

Idag ska jag jobba, det är därför jag är här och får lön. Jag ska hämta ut ett H&M paket som jag hoppas innehåller nya jeans till mig. Jag ska handla, det MÅSTE jag eftersom vi inte har toapapper hemma och det blir så KRÅNGLIGT med fem personer och inget toapapper! Hela veckan har jag sagt åt barnen att BAJSA på skolan och BAJSA på kontoret till maken men det funkar inte nu när det är helg. No siiir.

Jag ska fredagsmysa med kollektivfamiljen, det vill säga oss och Nilssons. Som vanligt ska vi äta tacos, det är ju fredag! Inga nyheter och spännande överraskningar här inte. Alla vill ha det vi alltid får på fredagar. Skönt. Då kan man koppla på autopiloten, behöver inte oroa sig att få en ny krydda på tungan. Bra så.
Imorgon ska jag till stallet tidigt. Hovslagaren kommer klockan 9. Kanske tar jag med kaffe i termos och dubbelmacka med ost och skinka. Mysigt att sitta i stallet kalla vintermorgnar. Sen hoppas vi på att ta oss till ridbanan och jobba med Byr men Pohlman har ju lovat katastrof väder så vi får se hur det blir med det.
Det är ungefär alla mina helgplaner. Allt kringkring som att tvätta, dammsuga, röja skräp berättar jag inte ens för det är så trist och om jag inte skriver ner här att jag tänker göra det så har jag inte lovat och kan alltså strunta i det. Gött!
Åh nu är det en annan låt, Coldplay - Trouble men det vart ju för måndag, måste leta fredags låtar.

Här har vi en, R-Kelly - Ignition, den tar vi! sa polisen.

Inga kommentarer: