tisdag 13 oktober 2009

Tappa taget.

Det känns som om jag inte har kontroll över nånting, som att jag tappar taget.
Eftersom att Storas läkarbesök drog ut på tiden missade han sitt tåg tillbaka till skolan så jag fick skjutsa honom. Sen var det bara att sätta sig hemma framför datorn istället för att åka till kontoret. Vilket som, jag var kraftigt försenad med jobb. Brukar ju ha koll men känner nu att jag ligger efter på alla håll och kanter.
Under samtalet med Stora, hans psykolog samt överläkaren idag, kände jag att jag verkligen hade tappat greppet. Det var inte så här jag hade tänkt mig, nu är det så men ändå. Vad kunde jag ha gjort annorlunda?
Hemma svämmar tvättkorgarna över, golvet är en hygienrisk och papprena, DESSA JÄVLA PAPPER, ligger utspridda överallt, räkningarna blir inte betalda i tid och viktiga ifyllanden blir inte gjorda.
Bilen är lika skitig som en stallbacke och behöver skuras både inuti och utanpå samt SERVICE som är graaaatis mohahaha, eller hur, inte. Vinterdäcken måste på också. Helst innan jul.
Byr borde jag engagera mig i, absolut, men igår under en kortis i stallet betedde han sig så dumt att jag blev helt apatisk... nästan. Jävla skit.
allt glider ur händerna.
Kan det vara en vinterdepression på väg?

Inga kommentarer: