söndag 14 oktober 2007

Appropå söndag.

Som ska vara en vilodag.
Hur många anammar det?

Hur många passar inte på att
tvätta upp all smutstvätt så att ungarna har rena kläder inför skolveckan
packar gympapåsar, simskole påsar och går igenom låneböckerna
hälsar på släkt och vänner som undrar om man har dött eftersom man aldrig hör av sig
storhandlar mat och gör käcka matlistor (som ändå spricker redan på tisdagen eftersom att man SPYR om man äter blodpudding på en tisdag IGEN)
bäddar rent i alla sängar
dammsuger och våttorkar golv (så skönt att ha det gjort innan veckan)
skruvar ihop sängbordet från IKEA
hänger upp tavlan från IKEA
rensar en hylla i garderoben så att ÄNNU mer kläder kan få plats (ändå står man på onsdagen och väser "jag har fanimig inget att ta pååå mig" )
plockar ihop veckans tidningar, reklam och informationslapar från skolan, ner i en pappkasse (som sedan får stå ute i boden/garaget/valfritt undanskymt ställe tillsammans med 48 andra kassar som snart tar varandra i hand och vandrar själva till pappersinsamlingen

Tell me I am not alone.
Ibland funderar jag på att bli religös bara för att kunna säga att "enligt bibeln ska man vara ledig på söndagar, man ska viiila"
Jag kan till och med ställa upp på att gå i kyrkan om jag sen får ligga på soffan resten av dagen.

Inga kommentarer: