torsdag 11 oktober 2007

Det här med att vara vanlig...

...är det så illa det?
Varför gör jag det här? Sätter press på mig själv att skriva, varje dag, smått och stort, om allting och ingenting osv osv.
Något behov har jag ju tydligen.

Ärligt, idag läste jag som vanligt Fotbollsfrun. Gillar ju henne men irriterade mig på hennes definiering av ordet White trash.
Sen slog det mig att det är ju ibland mycket jag irriterar mig på hos mammor som bloggar, typ Fotbollsfrun men också Linda Skugge och en del andra.
Kanske vill jag ha en motpol mot de snusförnuftiga, präktiga och allvetande mammorna och vill visa en mamma som är så jävla vanlig att klockorna stannar. Eller nåt.

Vad kommer jag att skriva om?
Ingen jävla aning. Jag vet vad jag INTE kommer skriva om:
- vad jag har på mig för kläder
- vad jag ska äta till middag (om det inte har en mening, om jag äter fårtestiklar så skriver jag :) )
- vad andra mammor ska göra eller inte göra. Eller vad andra MÄNNISKOR ska göra eller inte göra.

Vem jag är?
Vanlig sa jag ju. 1 man, 3 barn (varav den ena går ADHD utredning just nu, om just det kan det bli en del bloggande), 1 hus, 1 bil, 1 jobb, 1 hobby (rida hästar).
Roligare än så blir det inte.

MEn kanske kan jag få någon stackars liten människa att känna sig hemma. Gott så.

Inga kommentarer: