tisdag 30 oktober 2007

Suck.

Så var vi igång igen.
Fotbollsfrun bloggar om att Ulrika Jonsson är white trash eftersom att hon nu väntar sitt 4e barn med en 4e man. Jag undrar varför Malin Wollin kallar henne white trash?
Jag är själv dotter till en kvinna som skaffade 3 barn med 3 män. Den 3e och sista lever hon med än idag, efter 30 år eller nåt. Inte så illa pinkat.
Varför dömer man en kvinna som reser sig upp efter ett krashat förhållande, tar med sig barnet, knegar på ensam, träffar en ny karl, tror på kärleken, får ett till barn och sen
-PADANG!-
så krashar det förhållandet med, trots att man gjort allt och lite till.
Skulle hon lägga sig ner och dö då?
Nej hon skrapar ihop resterna, knegar vidare ensam, fast med 2 barn nu, träffar kärleken igen OCH TUR VAR VÄL DET, för nu har han kommit för att stanna, och jag och brorsan fick en lillebror.

Jag är glad för Malins skull att hon hittade sin sambo och att det klickade rätt på en gång, det var väl turligt.
Men för alla andra som INTE träffade rätt första gången, vart buntar vi ihop och klubbar ned dem?
Får man bara en chans?
Är man en sämre mamma i ett sånt här läge?
När är det ok att ge upp och välja att leva ensam och inte föda fler barn, ett barn? Två barn?
Hade det varit legitimt om makarna hade dött, hade hon fått skaffa fler barn då?
Om hon hade adopterat alla barnen - hade DET varit bättre?

Är det något bra min mamma gjort, så var det att lämna min periodare till pappa, ta mig och brorsan och gå. Vem fan vet var vi hade varit idag om hon inte hade gjort det.
Jag är tacksam att min mamma träffade min styvfar för det gav henne lugn och ro och kärlek.
Jag väljer att tro att de dåliga saker och val jag har gjort i mitt liv, beror på mig själv och mitt dåliga omdöme, än att jag växte upp med en mamma som var "white trash" (enligt Malin Wollin).

Heja Ulrika. Ge aldrig upp, tro på kärleken. Älska dina barn och dina medmänniskor, behandla dem med respekt och tillit.

Nånstans tror jag att Malin Wollin föder en djuuuup avundsjuka mot alla som skaffar barn bara för att hennes sambo inte vill skaffa fler just nu. Billigt. White trash om man säger så....

Inga kommentarer: