onsdag 24 oktober 2007

Gnäll.

Att jobba hemma är så jävla trist.
Nu ska jag äta lunch och värmer lite Kelda Thai soppa. Hur trist är inte det? Jag skulle inte äta soppa på jobbet om jag så hade en pistol mot huvudet.
Ingen som vill gå ut och röka. Ingen som vill berätta skvaller. ingen som vill ha hjälp med very important saker, nu på studs. Ingen som vill ta en snabb fika. Ingen idé att fixa håret eller ta nya tröjan. Ingen som vill visa nån rolig sak på youtube.
Bara jag och min dator. Och min mobil.
Och ett sanslöst stökigt hem i bakgrunden som ropar varje gång jag rör mig från kontorsstolen.
Sånt här får man hemorrojder av.
Att jobba hemma är sjukt överskattat. Just nu, idag, skulle jag gärna sitta i kassan på ICA för då kan man inte jobba hemma.
Varför jag gör det?
18 mil. Jag säger bara det. 18 fuckin mil.

Inga kommentarer: