måndag 15 oktober 2007

Inte intresserad.

Egentligen är det hemskt hur ointresserad jag är. Av allt.
Jag är inte intresserad av vad som händer ute i världen, eller i Sverige.
Jag följer inte med i sporten och skiter i att Sverige spelade i lördags.
Den enda yv serie jag följer och verkligen intresserar mig för är Sopranos. Den är snart slut.
TV nyheterna bryr jag mig inte om.
Filmer ser jag men lägger åt sidan så snart de är slut.
Böcker plöjer jag mest för läsandets skull men bryyyyr mig egentligen inte.
Hösten har kommit och lite tafatt har jag planterat ljung på altanen, men bryr mig inte om att vattna dem så snart dör de.
Julen är snart här men den vill jag inte fira alls så jag bryr mig inte.
Kläder kommer det nya och visst behöver jag men orkar inte, skor likaså.
Mitt hår är alldeles för långt och risigt men orkar inte engagera mig i att boka klipptid.
Mina naglar är nedbitna till det yttersta (vart är det? knogen?) men det rör mig inte i ryggen.

Jag skulle kunna räkna och lista fler saker, men jag bryr mig inte att jag inte bryr mig.
Vad jag behöver är en solresa. Ladda mina batterier. Få tillbaka lite vilja. Få lite lust.
Någon som har en bokad och betald som vill skänka? inte?

Inga kommentarer: