måndag 23 juni 2008

Böcker.

Jag har lyckats hålla mig borta från allt vad kedjebrev heter, så fort jag har fått ett mail eller vanlig snigelpost som har uppmanat mig att göra si och så 48 gånger för att få EVIG LYCKA OCH KÄRLEK, så har jag kastat bort, fort.
Men så kom det ett kedjebrev om böcker.
Och det hakade jag på.
Och guuuud så trevligt, nu dimper det ner böcker i min brevlåda!
Hittills har jag fått 3 stycken och det är som julafton varje gång.

Sen funderar jag. Alla böcker jag har fått är så kallade chic lits. Alltså lättsamma tjejböcker om kvinnor som kan och vill och har kul på vägen.
De värsta böckerna jag vet.
Men är det så att de som skickar dem tror att de ska passa mig? Det är ju jätteintressant för jag är ju inte alls så lättsam och chic som somliga tror.
Mest tråkig och deppig. Och fläskig.
Men jag väljer att tro att det är så. Och jag läser varje bok. För jag kan ju ha fel.

Edit: för er som undrar så läser jag helst böcker om psykopater och våldsbrott och mörka källare. Tänk Josef Fritzl. Tänk mörkt.

Inga kommentarer: