måndag 30 juni 2008

Life according to Plura.

I söndags var det en vanlig morgon. Vaknade. Bet syrran. Bet andra syrran. Kissade. Jagade min svans. Fast maten kom aldrig. Konstigt.
Sen kom HAN. Lyfte upp mig och tog ut mig från hundhuset. Räckte över mig till hon blonda och sen bar det iväg. Jag hann inte reagera, hann inte tänka. Bara satt där, alldeles stel. Rörde mig inte, blinkade inte ens. Jävlar vad rädd jag var. Men jag kissade inte. Bra där.

Det här är tydligen nya hundhuset men det verkar vara ont om hundar. Jag har bara hittat mig själv. Jag har en säng eller nåt som står under nåt som går uppåt, till himlen säkert. Jag vet inte för jag har inte varit där. Jag har varit i rummet med mat. Jag har fina skålar och maten smakar som i det första hundhuset.
Sen har vi stora lekrummet, där finns en matta jag gillar. Där finns också en dörr som går ut. Ute finns det GRÄS och buskar. Trevligt. Jag kissar och bajsar där. Då får jag godis. Trevligt. Ibland glömmer jag och kissar i lekrummet. Det gör tydligen ingenting för de säger inget. Men jag får inget godis.

Det är ny flock här. Hon blonda bestämmer tydligen. Han, den stora, är snäll, han har len röst och stora händer. Lilla blonda har goda fingrar. Den mellersta vill gärna bära mig, det är snällt. Sen finns det en stor till, med svart hår. Han har roliga saker runt sin hals, kedjor och en massa annat. Han leker mycket. Jag vet inte riktigt vad min roll är men det kanske de talar om för mig snart. Ibland sitter dom runt mig och tittar. Och visar sina tänder. Jag fattar ingenting. Tänk om jag skulle säga BU! Då skulle dom kissa på sig. På golvet. Ha ha.

Just det, dom har ett rum med vatten också. Dit tog dom mig igår. Först var det lite mysigt men sen var det omysigt och då ville jag gå men det fick jag inte. Hon blonda höll i mig och han den stora blötte ner mig. Jag var SÅ ARG. Dom tänkte torka mig efteråt men jag rullade ihop mig som en korv och somnade i ren protest. Vägrade titta på dom. Varför håller dom fast mig så där? Hon blonda släckte lampan och sa att "låt honom vara". Där låg jag i min blöta handduk och var lite ledsen. Undrade var mina systrar var och om dom längtade efter mig. Undrade varför det inte fanns några fler hundar där.
Sen kände jag att det var varmt på golvet. Sov en stund.

Inatt sov jag. Den blonda sov på soffan och jag låg nedanför. Alla andra försvann upp i himlen och sen släcktes lampan. Då var det tydligen natt.
Mitt i natten blev jag kissnödig så jag ställde mig vid dörren men hon blonda bara sov och sov så då kissade jag på golvet. Sen sov vi lite till. På morgonen vaknade vi samtidigt och den blonda skyndade sig att lyfta ut mig men hallå! Regn??!!! Jag hoppade snabbt in igen. Kissade och bajsade på golvet istället. Nu såg den blonda lite sur ut. Inget godis fick jag heller. Ja ja, inte så lätt att veta hur dom vill ha det.

Nu är det tyst. Tror att dom små har åkt någonstans. De två stora killarna, vet jag inte var dom är. Dom kanske dyker upp snart. De verkar försvinna och dyka upp lite hursom helst här, ingen ordning alls. Hon blonda är kvar iallafall, alltid något. *gäääsp* dags att vila. Hej med er.

1 kommentar:

Anonym sa...

vilket roligt inlägg:D tror jag ska skriva liknade fast om vera haha:D