tisdag 17 juni 2008

Satans jobb.

Just nu är jag så satans uttråkad på mitt jobb. Det finns inget utmanande, inget lockande, inget roligt, inget som kräver att man tänker till eller engagerar sig. Jag binder en sjal över ögonen varje morgon och låtsas att jag är blind och ändå klarar jag mitt jobb. Jag slår mig själv i skallen med en stekpanna så att jag ser stjärnor och leker att jag är lite efterbliven, ändå klarar jag mitt jobb. Jag låtsas att jag är 16 år, precis gått ut nian och bara kan säga amen hallå, typ, ja ba, hon ba, ÄNDÅ klarar jag mitt jobb.

Jag började jobba på kontor direkt efter 2 årigt gymnasium. Egentligen ville jag gå teaterlinjen men ingen annan av mina kompisar skulle göra det, alla skulle gå på 2 årig Handel & Kontor så då gjorde jag också det. Duuuh! Hur jävla korkad får man vara? Under hela gymnasietiden jobbade jag extra på cafe & konditori, oftast varje helg, ofta vardagskvällar. Så att gå arbetslös var inte min grej och eftersom jag hade 2 år handel & bajskontor i kroppen visste jag inget annat utan sökte ett kontorsjobb och fick det och sen PANG satt jag i skiten. När jag hade jobbat på kontor i ett år höll jag på att kräkas, notera att vi inte ens jobbade med PC då. Så då sa jag upp mig och drog till USA ett år och sen när jag kom hem, tror ni jag gjorde nåt kreativt då? Tror ni jag gjorde en helomvändning eller? ICKE. Jag gick på kurser, datakurser, lärde mig ALLT om word, excel, powerpoint och annat krafs. Å sen var jag fast igen.
Det måste ju vara något jag har för jag blir ju erbjuden jobb hela tiden och lönen är så fasansfullt hög att jag får ont i magen (jag tror varje dag att någon ska ringa och skrika att LÖGNARE!!! NU HAR VI UPPTÄCKT HUR ÖVERBETALD DU ÄR, DU SOM INTE ENS GILLAR DITT JOBB!!)

Allt jag vill idag, är att jobba i ett stall. Mata hästar, mocka skit, lasta hö, rida. Är det för mycket begärt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig, det är inte roligt att sitta på sitt långbreda arsle och skriva på ett snuskigt tangentbord...jag vill påta i rabatter och klippa gräset hos rika pensionärer. Och drömma om trädgårdsresor när hösten och vintern kommer. Det måste ju finnas någon som är trött på att mocka skit som hellre vill sitta på ett kontor.....eller ?


/ Kram från din vän L

Anonym sa...

EEEH? det där e redan planerat.. jag har MÅNGA såna :)