torsdag 21 augusti 2008

Fashioooooon

Jag är en av få kvinnor som inte går igång på kläder. Kläder är ett nödvändigt ont, man måste ha dom så enkelt är det. Visst, ibland kan det sticka till lite extra när jag ser nåt skönt plagg men det är sällan och jag avskyr verkligen att lägga ner tid på att titta på, prova och handla kläder. Under många år klädde jag mig helt sjukt fult och töntigt men eftersom jag har ett jobb där man behöver vara någorlunda representativ, fick jag skärpa till mig. Jag kom på ett smart sätt, jag tjuvkikade på mina kollegor och kompisar. Jag tog en person som jag gillade och kollade in hennes klädstil. saken är det, att har man ingen skön personlighet, så har man ingen shysst klädstil! Eureka! Jag ahr kommit på det! Sen var det bara att kopiera, skit smart!

Sen kom bloggen. Och emd den alla dessa tjejer/kvinnor/damer som lägger ut dagens out fit eller en bild från klädbutiken. Och det är väl egentligen helt ok, om det nu är deras intresse.
MEN VAD JAG INTE FATTAR ÄR HUR FAN DE KOMMENTERAR DET!!!!!

Måste bara haaaa, gaaaahhhh, craviiiings, geee mig, bla bla bla!

Allvarligt, är de dumma i huvudet? Helt? Är alla knivar i lådan helt oslipade? Har alla hästar sprungit ur stallet? Är alla lampor tända men ingen hemma?

Nu kan man ju slippa det här ganska lätt, det är bara att strunta i att läsa deras bloggar, så det gör jag.
Men så börjar Mats på 1000apor.se blogga om fashion och jag är helt kär. I ironin naturligtvis. Börja genast läsa hans blogg NU och inse att det finns så mycket vettigt att kommentera i livet förutom dagens outfit. Mats hittar du här.

Inga kommentarer: