tisdag 19 augusti 2008

Hawaii feber

Imorse åkte makens moster och sambo tillbaka till Hawaii för ännu ett års studier.
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte längtar dit. Jag längtar helt sjukt mycket. Så mycket att jag nu börjat fila på en plan för att övertala maken att ta alla kronor vi har och åka dit över jul. Kanske kanske om Gud och mitt bankkonto vill, kan jag ännu en gång fira jul på waikiki beach...
Vi kan kolla på lite bilder så länge.

Solnedgång på waikiki beach. Varje dag ett skådespel som det samlas massor med folk för. Sen kommer mörkret.

Lilla på waikiki beach, julafton.


Julaftonens mat, serverades på handdukar i sanden på stranden. Många tittade undrande på oss när vi avnjöt ägghalvor, janssons frestelse, köttbullar mm mm. Aldrig har svensk julmat smakat så gott...

Kailua beach där vi tillbringade hela dagen på nyårsaftonen.


Fyrverkeri över Waikiki, sett från fasters balkong på 35e våningen, vi hade bästa platserna.

North Shore, mecka för surfarna. Vågorna var fantastiska och förrädiska.

Surfare på North Shore.

Stora på stranden på North Shore, försöker öppna kokosnöt. Efter vi kom hem från Hawaii färgade han håret svart och anammade EMO kulturen...

Inga kommentarer: