onsdag 20 augusti 2008

Life according to Plura, part 3.

Nu är det höst. Säger dom som vet. Allt jag vet är att det regnar mycket. Det finns löv på marken som jag jagar. Det finns svampar i skogen som jag inte får äta. Ja, det är väl det.

Idag var jag med matte och shoppade. Egentligen ska jag sitta i bilen men den här gången fick jag följa med! Först fick jag ta på mig nåt slags tyg runt snoppen, vet inte varför. Väl inne i affären blev jag nästan galen, så GOTT det luktade! Sen fick jag sitta stilla medans matte provade nya halsband på mig. Jag satt still. Sen la jag mig ner för det var så tråkigt. Sen betalade vi. Det var tråkigt att shoppa, jag kan lika gärna ligga i bilen nästa gång.

Jag har blivit 4 månader nu säger matte och husse. Det vet jag inget om. Jag har börjat jobba med husse, jag åker jobbar bil varje dag. En dag kräktes jag i den. Två gånger på samma dag. Då fick jag åka hem. Det var dumt, jag gjorde det ju inte med flit.

Jag ska ställas ut säger dom. Jag förstår ingenting, får jag aldrig komma in igen? Jag är ju ute varje dag? Får jag inte gå ut själv? Måste dom ställa ut mig? Väldigt konstigt det här. Men det är lugnt, jag har märkt att om man bara lugnar sig så säger matte och husse vad jag ska göra. Oftast gör jag som dom säger men ibland, ibland gör jag inte det.

Min bästa kompis heter Saga. Hon är större än jag och har vassa tänder, ibland (varje gång) biter hon mig i öronen. Jag har sagt åt henne att sluta men hon kaaaaan inte säger hon för mina öron är visst lika mjuka som socker vadd. Det vet jag inget om. Jag tycker om Saga. Men säg det inte till henne, hon blir så mallig då.

Matte filmade mig idag. Det tyckte jag var taskigt. Man får inte filma den som sover har husse sagt. Vad är filma? tänkte jag då. Nu vet jag det.
Hej då.
/Plura

Inga kommentarer: