måndag 18 augusti 2008

Ny vecka...

Jag är verkligen urkass på att uppdatera här men jag tröstar mig med att ni är lika dåliga på att läsa eller kommentera, ha ha *host* ha.

Ännu en helg att lägga bakom sig. Tempot är som vanligt 110 under våra helger.
I fredags var vi på Gröna Lund och det var som vanligt lika kul, barnen åker så det visslar om det, Mellan grät när hon försökte komma in på berg och dal banan och blev stoppad, hon FÖRSTÅR inte varför man måste vara exakt 140 lång! Själv åkte jag Tilt och fick dödsångest, skrek hela vägen upp och hela vägen ner. Extreme åkte jag flera gånger, den är så sjukt jobbigt rolig.

Lördagen var vi och grattade makens moster på 50 årsdag och vinkade iväg makens andra moster som återvänder till Hawaii imorgon, buhuu, vi är inte ett dugg sugna på att åka dit igen, nejnej, varför tror ni det? Sen styrde vi kosan till Nilssons för middag och "uppvaktning" av en till 50 åring, nämligen deras goda vän och uppfödare från Göteborg. Supernajs och gott som vanligt. Hemskt egentligen att man är så hemtam hemma hos Nilssons. Varje gång vi är där skojar jag om att de ska bygga ut sitt hus så att vi kan leva i kollektiv. De tror jag skojar men det gör jag inte. Me love Nilssons.

Söndagen, upp och hoppa liksom. Infinna mig i stallet 0830, fixa iordning 9 hästar för turridning. Regnet öser ner men uppehåll när vi till sist beger oss ut. All in all en trevlig ridtur. maken tog Lilla och Mellan till hundutställningar i Nyköping, premiär för familjen! Den 14 september ställs Plura ut på en inofficiell utställning, enbart för skojs skull. Shit, måste ringa hans uppfödare, ska komma dit och lära mig trimma welsh.
Efter ridtur - soffan med söndagstidningar. Slumrade lite. Kändes ok efter att ha varit ute i 6 timmar i regn. Hur många var det på söndagen av er va va va?
Hoppade uppvaktning av svärfar (fyllde inget jämt eller så) var helt väck efter dagens strapatser.

Nu rullar skolan igång och det är så trevligt så trevligt att ni anar inte! Ikväll börjar mina ridlektioner. Life is back people.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet. Att jag suger på att kommentera, jag äger verkligen inte när det gäller kommentarer. Fett najs iaf när du äntligen skriver nu igen! Yo!
/J from the ghetto.
ps.you know i love u lots!

Vanliga mamman sa...

Ha ha ha. Vi e grymma på slangen, vi ääääger. Löv u 2.