måndag 16 februari 2009

Sagolik och mardröm.

Hörnupågovänner så ska jag för er berätta...
Så var den helgen slut. Ingen kan anklaga oss för att vara tråkiga och stillsamma.
Fredagen tillbringade jag hemma i soffan, sovandes hela dagen med magknip, huvudvärk och räserbajs.

Lördagen startade tidigt med att jag och J begav oss till Sollentuna för inoff utställning med Saga och Plura. Det var helt sjukt mycket folk och det blev många timmars väntan. Saga gick in först och skötte sig kanonbra, hon gick vidare till gruppfinalen där hon tyvärr inte blev placerad.
Plura var hysterisk, så många tjejer att spana/lukta in, mums. Jag var lite orolig att han skulle tappa fokus totalt, vi fick vänta ända till 1430 innan det var vår tur i ringern. Han gick in sist i den grupp som han tillhör men han slutade som 2:a i gruppfinalen bland 9 valpar! Han är så duktig!

Mycket nöjda begav vi oss hemåt, maken hade bokat kvällen, vi andra (J, J och jag) hade fått order om att vara ombytta och klara för avfärd till 1730 vilket vi såg till att vara. Så dök svågern upp som chaufför för kvällen. Många gissningar vart det innan bilen svängde in till Skottvångs gruva. Mysigt tyckte vi men jag började nästan grina när jag läste lappen på dörren.
Ikväll spelar Plura och Carla!
Halleluja moment!

Spelningen var fantastiskt bra och eftersom det är ett litet ställe stod Plura himself utanför och tjittjattade med gästerna, vi bytte till och med några ord och maken fick sin efterlängtade autograf! Jag gafflade på om att vi hade en hund som hette Plura och han berättade att det finns en gubbe i Dalarna som också har det, han tyckte vi skulle starta en klubb, he he.
Nåväl, vimmelkantiga av vin och sång ramlar vi sen hem i säng.

Söndagen var så stillsam den kan bli, Mellan hade dock inte tagit sin medicin denna dag (glömde packa ner den när de åkte till farmor och farfar) så humöret var inte på topp. Det var en konfliktfylld dag för henne.
Vid 22 började mina ögon klippa men POFF!! så står Mellan i trappen och kaskadkräks! Så det blev skura och trösta och hämta hink.
Idag var jag inne på jobbet på fm och avlöste maken hemma till lunch.
Snabba vändningar här.
Men all in all, det händer alltid nåt kan man säga!

Inga kommentarer: