fredag 27 februari 2009

Yrsel.

Var med Mellan hos hennes läkare igår, hon har ju varit så hängig och lågig hela vintern. Vi språkade och läkaren undersökte henne från topp till tå. Det lutar åt att Mellan lider (som jag) av höstdepression men de ville ändå ta alla prover som gick bara därför att.

Det var länge sedan Mellan lämnade prover, sist var nog bara stick i fingret. tuff som jag är tyckte jag inte hon behövde Embla bedövningssalva, det gör ju faktiskt inte så ont. Mellan var helt med på noterna men ville sitta i mitt knä. Så började de och jag rådde henne att inte titta när de stack in nålen, vilket hon inte gjorde. När nålen var satt kikade hon lite, nä, det gjorde inte ont, hon var coll lugn.
Tills kallsvetten kom. Jag känner mig lite yr viskar Mellan. Sköterskan skyndade sig att göra klart och sen vart det huvudet mellan knäna för tjejen. Kritvit i ansiktet och kallsvetten rann.
Lilla söta Mellan klarar inte blod och sprutor, det vet vi nu.

Inga kommentarer: