måndag 2 mars 2009

En post utan rubrik.

Jag drar mig för att gå hit. Läser 20 andra bloggar, om andras liv, och tröttnar innan jag ens har börjat rapportera om mitt eget.
Just nu är allt så tröttsamt. Även om jag gör roliga saker är jag så förbannat trött. Var hos doktorn i fredags och enligt honom skulle han bli ypperligt förvånad om jag inte hade fel på sköldkörteln efter de symptom jag har. Om det inte är det vet jag inte vad jag gör, jag vill fixa till nu! Jag gör ju allt rätt men är ändå så satans trött.

Fredagen avnjöts med god mat, gott vin och mys-sällskap i form av tjockasvägerskan (inte tjock, bara gravid, med tvillingar, så vacker så) make och barn. Stora var på gott humör, satt emd nästan hela kvällen, pratade, skrattade, skämtade, visade sin vackra sida, sin bästaste sida och åh vad jag älskar den ungen, han kan få mig att skratta så att tårarna rinner. Det var så mysigt innan vi upptäckte att klockan slagit 0130, bråttom i säng fick vi.

Lördagen skulle vi tillbringa i Sollentuna, J och jag, på utställning. Ont i huvudet och inte taggad för fem öre men vi begav oss dit minsann, rara J kom med fast Saga löpte och fick stanna hemma. Jag ville inte, Plura ville inte och då blev det som det blev. Plura var blyg med att visa tänderna och baken och domaren dömde rätt som inte gav honom HP, så det vara bara att packa ihop och åka hem. Det går så fort upp och ner, nu börjar jag lära mig, ena dagen hissad andra dissad ner på golvet. Men vi har tur Plura och jag som har J, hon peppar och säger de rätta sakerna så nu siktar vi på nästa utställning den 28 mars och träna ska vi, jajjamensan för vi har ju Lilla Stockholm i april där vi verkligen inte vill göra några misstag.
Kul var det iallafall att träffa V, det var länge sedan, här kan ni läsa om hur det gick för hennes vovvar: http://www.peytons.se/. Nu har vi också hittat ett datum när V och jag ska träffas för SPA, middag och baluns på lokal.
Som tur var, blev vi inbjudna till Nilssons på middag på lördagskvällen, där äter man alltid gott, sitter skönt i deras soffa och har det allmänt mysigt. Allt är bara soooft.

Iallafall ändå så knackade söndagen på med sol och klarblå himmel. Tog en promenad med Plura, det var isigt så man fick trippa fram men skönt att rasta av sig. resten av dagen slötittade jag på TV, läste böcker och pillade mig i naveln.
Har ett sånt stort behov av det, att ligga på en mjuk plats och bara stirra i taket och fundera. Mår dåligt om jag inte lyckas klämma in några timmar varje helg för just det. Vissa vill ha sin tid i full fart dygnet runt och vassego, ha det, men låt mig ha mitt navelskåderi ifred.

Måndag, detta satans påfund. grått och dant. Kallt och trist. Vill bara hem och sova.
Tror faktiskt jag gör det.

Inga kommentarer: