fredag 6 mars 2009

Plura

Matte jobbade hemma igår och idag och det är så trevligt jag för då får man gå på långpromenad i solen. Sen kan man ligga vid mattes fötter hela dagen fast idag fick jag åka bil jättemycket, matte svor hela tiden, massa fula ord sa hon. Vi var på ett ställe där hela bilen täcktes med skum och först var det läskigt men sen vart det tråkigt och till slut somnade jag.

Min kompis Saga är väldans mysig just nu, hon luktar så gott i baken att jag blir alldeles sprallig. Igår när vi var hemma hos Saga var det konstigt för Saga och jag fick inte vara brevid varandra, det tyckte jag inte om så jag kräktes på golvet och sen slet jag sönder deras sopor. Jag gnällde ganska mycket också men då sa alla åt mig att vara tyst.

Jag har en gummikyckling som jag tycker om, den piper väldigt högt och man kan bita ordentligt i den. Ibland försvinner den, hux flux och då letar jag och letar och då suckar matte och ger mig den. Tänk att matte alltid vet var den är!


Inga kommentarer: