fredag 27 mars 2009

Näveränding ståååååry!

Hade utvecklingssamtal med Stora igår och för en gång skull var det riktigt trevligt, allt börjar vända, lite lite litegranna man kan inte få allt på en gång. Stora har fått beting i Ma, ämnet där han har mest konflikter med läraren, vilket betyder att han sitter med på genomgången (tyst of course, inte störa ajabaja) och sedan får han gå och sätta sig utanför klassrummet mot att han redovisar minst 10 tal i det område där de ligger och gissa om detta passar Stora, nu slipper han lida som han säger en hel lektion med den här läraren vilken han verkligen inte klickar med.
Stora sms:ade också en bild till mig med ett tydligt G i No prov så jag köpte hem munkar med socker på för det älskar Stora, Stora behöver beröm vareviga dag, får han det blir han som en kelsjuk katt och det liksom spinner i magen hans av nöjdhet.

På kvällen åkte mannen med Mellan och Lilla på fotbollsträning och jag och Stora satt själva vid middagsbordet och språkade under middagen vilket var mysigt och under en svindlande sekund såg jag en bild framför mig hur det var när Stora (fast i en mindre version med blont hår och byxor som inte hängde vid knäna) och jag ALLTID satt ensamma vid middagsbordet och att det faktiskt kunde ha varit så än idag om jag inte hade gått på dansen i Folkets Hus 1996.

Ja haja att det är så länge sedan, vi träffades november 1996 och sedan blev det en berg och dalbana av kärlek och känslor men det är alltså 12 år i år och det känns som 2. Ganska bra betyg måste man säga. Härom dagen sms:ade jag honom mitt på dagen att jag älskar dig, idag, igår och imorgon och fick till svar att vad har du nu gjort.

Imorgon, när ni andra har sovmorgon, kliver jag upp 0530 för att bege mig till hundutställning, Plura går in i ringen strax efter 0900 så är ni vakna då kan ni väl hålla tummarna och skicka positiva tankar till mig så att jag inte klemar bort det den här gången också utan jag ska gå in med JÄVLA ANAMMA för VI ÄR BÄST. Så det så.

Våren är på väg, jag känner det, vi måste bara ge oss till tåls, den är så blyger våren och ska ta komma in på scenen efter den gråa, tunga vinterna, våren är ju mycket lättare, nästan viktlös, så det är en tung uppgift men snart så, snart så...

Bilden snodde jag på nätet, förlåt.

Inga kommentarer: