måndag 30 mars 2009

Plura update

Utställnig i Sollentuna i lördags, uppstigning klockan 05:00 men bara för att jag nte kan sova som en normal människa. Trevligt att komma dit tidigt för en gångs skull, vi kunde välja och vrkaa bland platserna.
iallafalländå så gick vi in i ringen tidigt, enda welshen vilket suger men men. Jag är ganska laddad men tappar fokus FULLSTÄNDIGT när domaren tar fram en mätsticka och det vet vi ju alla att tappar JAG fokus hakar Plura på och tappar allt.
Domaren var iallafall trevligt och hade överseende med Pluras hattande och mätte honm till 49 centimeter vilket vi inte tror ett dyft på men han var nöjd och slutligen blev Plura 3:a i gruppfinalen. Väldigt fin kritik fick vi, domaren tyckte Plura var mycket flott i ringen.

Saga hade ju sin första officiella utställning och hade en domare som dömde mycket oberäkneligt, man kunde aldrig se en röd tråd i hans utlåtanden, det som gällde i ena klassen gällde inte i den andra osv. Saga åkte ut utan placering men skötte sig FANTASTISKT och gick runt som en drottning. Watch out säger jag bara, hon blir en killer.

Igår tog jag och J hundarna ut på en skön skogspromnad. Plura är verkligen i sitt esse i skogen bland snö, mossa, stockar att hoppa över och kottar att plocka.
Vi stötte på spår också. slog upp dem på nätet nu och det visade sig vara...grävling. Jäklar vilka klor den hade enligt spåren i snön.

Och bio igår! Jag och J kollade på Marley & Me, boysen o barnen kollade på Kenny Starfighter, bra deal där J, he he.
Kan ju säga att filmen är lika sorglig som boken, jag och J fulbölade i salongen men det var fint! Bra film.

Ikväll: handler training med Gerard O'Shea. Wish me luch, monkeyduck.

Inga kommentarer: