måndag 19 november 2007

Måndagsmorgon.

Jag önskar ju att min morgon inte hade börjat kl 03 inatt med 2 extra kroppar i sängen men det gjorde det så nu är jag trött, trött. Att jag och mellan sedan fortsatte en dålig start med en ännu värre fortsättning genom att kasta freestyle hörlurar i väggen, det är inte det ultimata men jag orkar inte!
Idag ska vi till BUP och samtala med dem och även med skolan. Vi har bestämt oss för att köra på medicinering därför att vi just nu inte har något annat att ta till och som vi båda säger, det går alltid att sluta.

Ja, det är kontroversiellt att medicinera ADHD barn eftersom att det görs med amfetamin liknande preparat men vi har pratat med flera som gjort detta och även plöjt igenom material på nätet och nej, det här är inte vad vi önskade den där vintermorgonen när mellan kikade på oss under en svart hjälm av hår med mörka blåa ögon men säg mig, säg mig, vad fan ska vi göra.

De jag pratar med prisar medicineringen. Den har fått deras barn att tagga ner och fokusera och landa. Den har gjort att deras barn kan hantera motgångar och inte bli frustrerad bara för at himlen är blå. Och det är ju allt vi vill. Vi ber inte om underverk men om detta kan få mellan att stanna av och stoppa sig innan katastrofen är ett faktum, vem är vi att ta bort denna möjlighet?
Om detta kan få mellan att fungera i klassrummet utan att springa runt, runt och samtidigt skrika könsord, vem kan då säga att detta är fel?

Ibland undrar jag om vi som hennes föräldrar inte skulle behöva medicineras vi med, men det är en helt annan femma...

Inga kommentarer: