torsdag 29 november 2007

Stora

Måndag, jag: Har du några läxor? Prov eller förhör?
Stora: Nä...

Tisdag, jag: Har du några läxor?
Stora: nä...

Onsdag, Stora: Ojdå, här är en lapp från skolan...från v46.....
Jag: Men vad f*n, här står det ju att ni har Biologi prov v48, det är ju denna vecka???
Stora: Ehh, jaaa.....men jag har tagit hem boken...i måndags.....men jag har inte pluggat.
Jag: Låt mig se...du visste om provet. Tog hem boken. Pluggade inte. Sa till mig att du inte hade varken läxor eller prov. Eller?
Stora: Eeeh, jaaa.....kan jag få se på MTV?

Kan någon, därute, tala om för mig vad f*n jag ska göra med den här inställningen? Jag blir galen.

Hellre Lilla, henne kan jag hantera. När hon går och lägger sig på kvällarna är det tyst en stund men sen kommer det (ibland):
"Jag har inte fått så många kramar idag, kom hit o kraaaama!"

Där ligger hon och går igenom dagen och bestämmer sig för att få sin dagliga dos om hon har missat den.
Ordning och reda.

Inga kommentarer: