torsdag 7 maj 2009

Dags för camping.

Jag hittade en liten trasa i min garderob imorse. Tänkte att jag skulla ha på mig något som jag inte haft så ofta och då hängde den där. En tunn sak i typ chiffong, som en genomskinnlig tunika, lite spets o fina knappar, lite romantisk. Tog på mig fina smycken till, vitt linne, tajta jeans (mina ekologiska Levi's, sug på den du) och kände mig fresh när jag hastade iväg (på vägen var det poliskontroll men jag blev som vanligt inte stoppad vilket jag tycker är synd för poliser är i allmänhet mycket fina och trevliga och då hade jag kunnat visa min fina outfit).

När jag nu på jobbet ser mig själv i glasrutan utanför mitt kontor ser det ut som om jag bär ett tält. Ett chiffongtält förvisso, men ändå. Vad hände med fresh? Helvete.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahahah, jag känner igen mig.
Man känner osäkerheten smyga sig på när man stiger ut från farstun hemma. Hela dagen är förstörd på jobbet när man går förbi en spegel. Varför i helvete satte jag på mig detta som får mig att framstå som en tom påse jordnötter.
Dessa plagg smyger själva in i garderoben för de känner sig behövda. Och jag behöver som ibland men bara en sekund, Jag ser ut som en hiphoppare idag, en 40-årig hihopare, patetiskt.Ser ut som en tönt , det ser ut som jag jobbar frebrilt , men saken är den att jag inte vågar lämna min plats.
Idag blev den en fuldag, ska skriva in det i almenackan + de kläder jag har på mig så den kombinationen inte sätts på min bleka kropp igen. Brrr jag är ful idag

/L

Vanliga mamman sa...

HA ha ha, du gjorde min eftermiddag! Jag har fått 2 komplimanger för mitt tält idag, varje gång ser jag ut som en fågelholk och undrar Vad FAN menar dom? Gör dom narr av mig?