tisdag 5 maj 2009

Tråkigt är vad det är.

Jag tycker att det är tråkigt att jag aldrig mer kommer
hänga på krogen både torsdag, fredag och lördag
efterfesta till 07:00 på morgonen
gå hem genom en öde stad kl 07:00 efter en efterfest
åka till Gotland och tälta på Snäck med en massa vänner, äta ravioli kall ur burken och dricka ljummen öl.
Det är tråkigt att jag aldrig igen kommer att gå på studentfester, inte heller ta studenten igen och säga hej då till knäppa klasskompisar som man faktiskt har gillat i flera år. Det är tråkigt att jag aldrig igen kommer att flörta och ragga och ha engångssex som faktiskt är bra, jag kommer inte hller att få uppleva den totala, crazy passionen som man känner när man hittar honom med stort H. Jag kommer hellre aldrig igen vara gravid och uppleva den totala första-bebis lyckan.
Det är faktiskt lite ledsamt eftersom att jag är 37 år och aldrig kommer att vara 20 igen och jag har väldigt svårt att inse det. Det är tråkigt. Att jag inte kan inse det. Det är tråkigt att jag kan känna en stark saknad efter något jag upplevde för 17 år sedan.

Med det inte sagt att jag inte är nöjd med det jag har idag. Jag har lika kul men på ett annat sätt. Jag bara konstaterar att det är tråkigt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner samma sak ibland, man uppskattade inte tiden som var då. Eller gjorde man kanske det ? Jag har bara glada minnen från skol-student-1:A lägenheten -sena nätter -tidiga mornar - härliga vänner - många killar - mycket skratt - nya människor - kärlekar - efterfester efter stängningsdax -
En helt underbar tid, när man inte hade några måsten eller krav.

Åh vad jag saknar denna tid, härligt att du påminner om den försvunna ungdomen vännen.

L

Vanliga mamman sa...

Ja visst var det härligt men var det härligt för att man var friare och inte hade måsten? Eller var det härligare för att man gjorde roliga saker? Men vi gör ju roliga saker nu med? Eller? Helt konfys över detta.

Anonym sa...

Ja visst gör man roliga saker, men det är ofta planerade långt i förväg, och gör man något spontant är det något som pajar dagen efter för att man inte planerade in att man hade ridning, någon fyller år eller fotbollsturnering.Och man gjorde roligare saker, man hade inte en spänn kvar innan löning. Och då hade man slösat varje krona , på sig SJÄLV. Nu har man pengar kvar och man har inte tid att göra av med dem.Det går inte att vara spontan.
Skit också, jag älskade den tiden när man gjorde vad man ville, mankunde vara bakfull varje dag om man ville. Man kunde äta nudlar till frukost lunch och middag.
Och dricka drinkar på nätterna.
Sommaren tillbringade man på stranden ( om man inte hade sommarjobb i 4 veckor)på stranden samlades alla som man sedan träffade upp på kvällen, Det var PARTY och galna människor.

/L

Vanliga mamman sa...

Det viktigaste var att hinna ner och fika på stan så man fick veta vad man skulle göra på kvällen, alla träffades på kvällen för drinkar och så fort solen kom fram sällade man sig till A-lagarna på parkens bänkar och det var inget konstigt med det. MAn planerade för en vecka i taget, max, och dök det upp en fest lite oplanerat så kunde man alltid gå och ville man ligga i sängen en hel dag och kolla på film (Lilla Sjöjungfrun! minns du!) så gjorde man det och man tyckte inte att man missat enhel dag.

Anonym sa...

Kunde inte ha skrivit det bättre själv...
Puss